REKLÁMHANG

Hol az ideális hang reklámjához?

Sokféle reklám van, csakúgy mint reklámhang. Még a legrafináltabban kitalált, legigényesebben leforgatott, megrajzolt promóciót is a középszerűségbe, esetleg kellemetlenebb régiókba "segít" egy képzetlen vagy túlságosan speciális hangi modorosságokat, jellegzetességeket hordozó előadó. Legalábbis értő fülek számára. Épp ezért, szerintem az ideális előadó olyan művész, aki színészmestersége segítségével bármely helyzetbe képes belesimulni, a szerepnek megfelelően.

Érdekes kérdés, létezik-e egyáltalán olyan, hogy reklámhang?

Hadd mondjam el a véleményem ezzel kapcsolatban...

Playmax

tvreklám

00:00
00:00

Hallgassa meg az oldalon további reklámdemóimat is!

Kapcsolat

Létezik-e reklámhang?

A legpontosabb talán, ha azt mondom, az biztosan jól elkülöníthető keretek közé szorítja a produkciót, ha valaki kizárólag reklámhangként kínálja szolgáltatásait. Még egy informatív, viszonylag hétköznapibb anyag megvalósítását is befolyásolhatja, hogy mi a reklámozott termék, szolgáltatás, de a célközönség jellege is igényelhet előadásmódbeli sajátságokat. Aztán vannak az olyan reklámok, melyek karakterjátékot igényelnek ötletességüknél fogva, esetleg mert jól elkülöníthető, figyelemfelkeltően megformázható figurá(ka)t rejt szövegük, képi világuk. Ezekben az esetekben azonnal értelmet nyer egy sokszínű előadó. A következő hangmintákban az ilyen színészi játékra is talál példákat.

Mi az ami szintén nagyon fontos szempont?

TV reklám

adáskész tv reklám,

broadcast standardeknek megfeleltetve

Rádió reklám

az ötlettől az adáskész állapotig, kreatív szövegírás, effektezés, masterelés

Szinkron

animáció-, sorozat-, film szinkron hazai,

külföldi és internetes TV csatornákra

Kapcsolat

Narráció

dokumentumfilm, céges/termék videó,

startup film, e-learning, audioguide

IVR

kreatív- és hagyományos telefonközpont hangmenü, ip hálózatok hangrendszere

Játékhang és FX

videojáték szinkronja, off-screen hangja, interaktív beszélő játék hangja, videó vagy animáció teljes hangeffektezése

Beszédtempó a reklámban...

Lényeges tényező a beszédtempó gyorsulásával megmaradó tiszta szavak száma is. Másképp fogalmazva, nem minden előadó képes hadarni, vagy úgy hadarni, hogy az még az érthető, élvezhető kategóriába tartozzon. És itt nem csak az előadott reklámszöveg tisztaságáról, de a megtartott hangjátékról, értelmezési hajlításokról és egyéb finomságokról beszélek, amelyek olyan egyedivé tudnak tenni egy-egy hirdetést.

Előfordul, hogy ügyfeleimmel a felvétel előtt/során történő egyeztetés nyomán kénytelenek vagyunk az élvezhetőség érdekében az információtartalmat kissé átértékelni. A további reklámdemók között talál néhány reklámot példaként, a még ízléses, tempós beszédből.

Mercedes

tvreklám

00:00
00:00

Nintendo

tvreklám

00:00
00:00

Truestory.hu

internetreklám

00:00
00:00

Fogorvos

rádióreklám

00:00
00:00

Lego Ninjago

tvreklám

00:00
00:00

Z. Kalandpark

mozireklám

00:00
00:00

Rádió 1

műsorreklám

00:00
00:00

Volvo

rádióreklám

00:00
00:00

Detki

tvreklám

00:00
00:00

Pita

rádióreklám

00:00
00:00

Nem csak egy hangfelvétel...

Mit jelent az, hogy teljeskörű hangszolgáltatást kap?

Sokéves színészmesterségbeli tapasztalatom alkalmazása mellett a technikai minőségre is nagy hangsúlyt fektetek. A kifogástalan végeredmény érdekében egészen egyedi lépésre szántam el magam.  Az általános "mikrofont a számítógépre a nappaliban" megoldás helyett hangstúdiót építettem, hogy a reklámok, szinkronok, narrációk és egyéb hangfelvételek adáskész állapotban, broadcast standardeken kerülhessenek a hazai és nemzetközi megrendelőkhöz.

Mivel az elmúlt években a hangmérnöki és sound designer szakmákban is jártasságot szereztem, valóban költséghatékonyan, egy ember díjáért kínálok teljeskörű gyártást a tervezéstől a masterelésig.

Milyen reklámanyagok és egyéb audio munkák kerültek ki stúdiómból?

Stúdiómból gyakran kerülnek ki adáskész reklámok országos és vidéki TV-, rádió csatornákhoz, mozis hirdetések, de filmek, animációk, sorozatok szinkronjai, narrációi is hazai vagy külföldi TV-s és internetes csatornákhoz. De egyéb területeken is bizonyíthattam már stúdiómmal, két nem-reklámos példaként a brüsszeli Európai Történelem Háza teljes magyar tárlatvezető audioguide-ját, valamint a Sony egyik Playstation játékának magyar lokalizációját említeném. Reklámanyagokkal kapcsolatos megrendelőim között megtalálható többek között a Lego, BMW, Suzuki, Volvo, Opel, Skoda, Mercedes, Aldi, New Yorker, Elmű-Émász, Detki, Vodafone, Spotify, Castrol, Microsoft, Nintendo, Les Laboratoires Servier, Pfizer, McDonald's, Pöttyös...

Több hangra van szüksége,

online követné a felvételt?

Természetesen több hangot igénylő projektjével is forduljon hozzám bizalommal. A szakmában eltöltött évek nyomán a művészvilág kiválóságait tudom stúdiómba invitálni, hogy együtt dolgozzunk sikeréért. Legyen szó bármilyen korosztályról, akár énektudással rendelkező gyerekekről vagy a legtapasztaltabb nagyöregekről, biztosan találunk megoldást!

Hogy kényelmesen és garantáltan az ön által elképzelt végeredmény szülessen, lehetősége van Skype-on, élőben követni, instruálni a reklámfelvételt. Így virtuálisan ön is ott lehet a stúdió hangmérnöki szobájában, és akár felvétel közben a hangmérnök (igen, a felvételeket hangmérnök vezeti, és ez nem emeli az árat) bekapcsol hozzám a műterembe, hogy együtt alakíthassuk a végső hangzást.

Mi az, ami szintén nagyon fontos szempont?

Kapcsolat

Mire érdemes figyelni reklámgyártásnál?

Érdemes elfogadni, hogy általában adott időkeret áll rendelkezésünkre egy-egy tv- rádió- vagy internetreklámnál. Csábító, hogy minden megvilágításból minden előnyt, tulajdonságot felsoroljunk, lehetőleg a legszéleskörűbb ismertetéssel a várható pozitív hozadékokról. Ám a válogatás, tervezés nélküli információáradatból lesznek az ízlésesnek semmiképp nem nevezhető nyelvgyakorlatok, melyek nekem, mint hangnak ugyan érdekes kihívást jelentenek, de élvezeti értékük az adott időbe bezsúfolt szavak számának növekedésével fordítottan arányos.

Ez talán a legfontosabb.

Segítségként egy 30 másodperces reklám jellemzően körülbelül 70-75 szót (nagyjából 500 karaktert) bír el. Ez egy tempós előadásmód, az ennél "dúsabb" szöveg már a "kockázatokrólésamellékhatásokról" kategória. Nyilván egy nyugodtabb, elegánsabb közléshez ennél is kevesebb szöveg szükséges.

2019 szkarosimark.hu - Minden jog fenntartva!

Sokéves színészmesterségbeli tapasztalatom alkalmazása mellett a technikai minőségre is nagy hangsúlyt fektetek. A kifogástalan végeredmény érdekében egészen egyedi lépésre szántam el magam.  Az általános "mikrofont a számítógépre a nappaliban" megoldás helyett hangstúdiót építettem, hogy a reklámok, szinkronok, narrációk és egyéb hangfelvételek adáskész állapotban, broadcast standardeken kerülhessenek a hazai és nemzetközi megrendelőkhöz.

Mivel az elmúlt években a hangmérnöki és sound designer szakmákban is jártasságot szereztem, valóban költséghatékonyan, egy ember díjáért kínálok teljeskörű gyártást a tervezéstől a masterelésig.